Köpvillkor

Priser:

Samtliga priser inkluderar moms och frakt inom Sverige, anges i SEK.


Betalning:

När du handlar hos Havsglas Sverige kan du välja på olika betalningssätt via Payson, Klarna Checkout, bankkort, banköverföring eller faktura.

Du kan också välja att förskottsbetala direkt till Havsglas bankgiro: 812 - 8795

Du måste ha fyllt 18 år för att handla hos oss.


Leverans:

Din beställning skickas spårbart med PostNord. Det är fri frakt på alla beställningar inom Sverige.

Beräknad leveranstid är ca en vecka efter att din betalning genomförts och registrerats av oss.


Ångerrätt:

Du har rätt att, i enlighet med distansförsäljningslagen, ångra ditt köp inom 14 dagar från mottagandet.

Varan skall då vara oanvänd.

Du står då för returkostnaderna och att varan skickas på ett säkert sätt. Du är själv ansvarig för att din retur kommer fram till oss och väljer om du skickar din retur som vanligt brev eller rekommenderad post.

Dina pengar återbetalas inom 30 dagar.

Observera!

Mejla alltid innan du sänder tillbaka din retur:

hej@havsglas.se


Skötselråd:

För att undvika att dina Havsglassmycken utsätts för onödigt slitage bör du ta av dig smyckena vid träning, bad, trädgårdsarbete och liknande.

Undvik även att sova med smyckena på eftersom de då utsätts för onödigt hårt slitage.

Förvara dina smycken i smyckeask eller liknande när du inte använder dem.

Dra inte i kedjor och andra smyckesdelar.

Havsglas och havsporslin är känsligt för slag och att tappas på hårda underlag.

Havsglas Sverige ersätter inte smycken som gått sönder på grund av ovarsam hantering.


Reklamation och returer:

Havsglas Sverige är endast ansvarig för ursprungliga fel, vilket innebär att felet fanns före den tidpunkt då smycket köptes eller levererades. 

Om en tidsperiod av sex månader eller mer har gått sedan köp måste kunden visa att produkten var behäftad med fel redan vid tidpunkten för leveransen.

Kunden måste reklamera den felaktiga produkten till Havsglas Sverige inom skälig tid efter det att felet upptäcktes.

Kunden måste då meddela Havsglas Sverige, muntligen eller skriftligen, varför han eller hon anser att produkten är felaktig. 

Är reklamationen gjord inom två månader efter att felet upptäcktes ska den anses vara gjord i tid. 

Efter tre år förlorar kunden sin rätt att göra gällande fel i produkten.